W przeciwieństwie do szkół realizujących program IB, klasy dwujęzyczne w gimnazjum są zobligowane do korzystania z materiałów (podręczników, zadań itp.) spełniających wymogi nowej podstawy programowej.
Przewodnik metodyczny „Earth and people. Geography 1. Teacher’s Guide” jest skierowany do nauczycieli geografii, którzy prowadzą nauczanie dwujęzyczne w gimnazjum i korzystają z zeszytu zadań wydawnictwa SOP Oświatowiec Toruń „Earth and people. Geography 1” – zeszytu, który jest skorelowany z polskojęzyczną ofertą, dopuszczoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (Nr dopuszczenia 110/1/2009).
Oprócz najważniejszej części w postaci klucza odpowiedzi do zadań, przewodnik prezentuje krótki przegląd ważnych powodów dla nauczania dwujęzycznego (określanego na świecie terminem CLIL, ang. Content and Language Integrated Learning), teorię nauczania i uczenia dwujęzycznego, stan nauczania dwujęzycznego w Polsce, a także specyfikę i uwarunkowania nauczania przedmiotu geografii w języku angielskim.
Książka zawiera także przykłady dodatkowych ćwiczeń na wymowę, scenariusze wybranych lekcji oraz propozycje projektów uczniowskich.
Na końcu publikacji zamieszczono listę przydatnych stron internetowych oraz zalecaną literaturę dla nauczycieli zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat nauczania dwujęzycznego.
Do przewodnika załączono płytę CD z dodatkowymi materiałami dla nauczyciela geografii w gimnazjalnej klasie dwujęzycznej. |