Wiek XXI - zdaniem wielu metodologów - będzie stuleciem historii wizualnej, wypierającej historię słowną, pisaną. Obraz od zawsze był elementem przekazu o przeszłości. Występował w różnych funkcjach w narracji historyka - jako nośnik informacji, przekaz wartości estetycznych, ilustracja dla słowa. W dydaktyce historii różnorodne funkcje i znaczenia przekazu wizualnego od wielu lat są przedmiotem analiz i dyskusji. Media wizualne są coraz szerzej wykorzystywane w praktyce szkolnej.
IX Toruńskie Spotkania Dydaktyczne podejmują dyskusję na temat przekazu wizualnego historii i w historii, czyli nt. różnych form prezentacji dziejów w teatrze, filmie, a także nt. mediów i multimediów edukacyjnych, rekonstrukcji, inscenizacji, symulacji i gier.
Wybrane prezentacje z Konferencji:
1. Wizualizacja w pozaszkolnej edukacji historycznej - Łukasz Michalski, Biuro Edukacji Publicznej IPN pobierz
2. Wizualizacja czasu i przestrzeni historycznej - Krzysztof Narojczyk, UWM Olsztyn pobierz |